Drugie siedmiolecie w rozwoju człowieka to okres przypadający na naukę szkolną. Efektywność uczenia się w tym okresie zależy od wielu czynników takich jak dojrzałość fizyczna, praca zmysłów, ciekawość poznawcza, wola, emocje, metody nauczania, autorytet nauczyciela, spójność oddziaływań różnych nauczycieli w szkole, wsparcie rodziców, ich współpraca ze szkołą, atmosfera w klasie oraz akceptacja grup rówieśniczych. W tym okresie dziecko potrzebuje dorosłych, którzy pomogą mu nabrać wewnętrznych sił potrzebnych do uczenia się, pomogą nauczyć się w życzliwej atmosferze samodzielności, obowiązkowości, wysiłku, pomogą przejść przez ważne rozwojowe kryzysy, pomogą zrównoważyć, zharmonizować otoczenie, by w świecie wielu bodźców i atrakcji miało warunki, by je w odpowiedniej formie przyjąć, zrozumieć i uporządkować zgodnie z indywidualnymi możliwościami i talentami.
Chcemy towarzyć nauczycielom i rodzicom dzieci w wieku szkolnym w ich staraniach o harmonijny rozwój dzieci podejmując różne działania.

Dla nauczycieli:
- Warsztaty i szkolenia w siedzibie fundacji zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej oraz na FB Fundacji.
Spotkania wspierające (grupowe i indywidulne) w siedzibie fundacji:
- META HERBATA (darmowy dyżur w każdą środę 14.00-16.00),
- Śpiewem zmieniany świat (śpiewająca grupa wsparcia w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca),
- Program dofinansowania do studiów podyplomowych POTRZEBUJĘ-STUDIUJĘ dla nauczycieli w trudnej sytuacji ekonomicznej, życiowej,
- Letnie, jesienne, zimowe i wiosenne InSPiracje przestrzeń inspiracji dla nauczycieli, wymiany pomysłów, pytań, okazja do nauki, refleksji, rozmowy z innymi praktykami oraz rodzicami.
Dla kolegium nauczycielskiego (rady pedagogiczne):
- Kolegialność-fundament współczesnej szkoły,
- Autorytet nauczyciela w szkole podstawowej,
- Mosty zamiast murów, czyli jak budować zaufanie i współpracę z rodzicami,
- Rola swobodnej zabawy oraz odpoczynku w uczeniu się dziecka w wieku wczesnoszkolnym,
- Zabawa w teatr z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym,
- Teatralny kwadrat – jak prowadzić zajęcia koła teatralnego z dziećmi w starszych klasach szkoły podstawowej,
- Leśna świetlica – alternatywna wspierająca potrzeby rozwojowe dzieci,
- Dzieci potrzebują opowieści – rola narracyjnych form pracy z dziećmi w szkole podstawowej,
- Jak zaczynać lekcję, by obudzić gotowość do uczenia się,
- Deficyty w pracy zmysłów dziecka i sposoby wspierania go w procesie wychowania i uczenia się,
- Dar Aspergera, czyli o zespole Aspergera inaczej,
- Zamiast akademii- alternatywne sposoby orgazniacji wydarzeń szkolnych,
- Jak uczyć lepiej matematyki w klasach 1-3 ? Warsztat wspierający dla nauczycieli nieposiadających wykształcenia matematycznego,
- Prace ręczne w szkole – jak rozwijać motywację wewnętrzną, kreatywność i szacunek do pracy,
- Rysowanie form jako przygotowanie do nauki pisania,
- Zabawy słowno-muzyczne w edukacji wczesnoszkolnej,
- Zamiast oceny list do ucznia, jako alternatywna forma oceny opisowej
- Jak wprowadzać uczniów w świat kaligrafii (opcjonalnie warsztat II częściowy),
- Zamiast stresujących dyktand- dyktowajki, jako trening uwagi słuchowej i przestrzeń dla kultury błędu,
- Piosenki i zabawy muzyczno-ruchowe w edukacji przedszkolnej,
- Ślonsko godka- rzecz o gwarze i języku,
- 8 filarów, czyli co scouting może zaoferować szkole chcącej uczyć poprzez działanie.
Dla dzieci:
- Jak się nie bać kaligrafii, kto próbuje ten potrafi (dla uczniów klasy 3, 4). Warsztat może być 2-stopniowy,
- Teatrzyk Kamiszibaj- dla klas I-III,
- Walizka Opowieści – dla klas I-III,
- Zaproszenie do filozofii- cykl opowieści rozwijających umiejętność słuchania, wnioskowania i myślenia metaforycznego- dla klas IV-VIII,
- Dramowe zajęcia profilaltyczno-edukacyjne, których osią są wybrane problemy rozwojowe i kulturowe (np. przemoc, odrzucenie, wykluczenie, strach, współpraca).
- Moje zmyły – zajęcia wspierające koncentrację oraz integrację sensoryczną.
Dla rodziców:
- Wpływ mediów ekranowych na emocjonalny i poznawczy rozwój dziecka,
- Wpływ przemocy wizualnej na zachowanie i uczenie się dzieci młodzieży.
Dla placówek:
- SzafaSztuk-program wsparcia szkół w tworzeniu pracowni działań artystycznych.
Działania osiowe programu:
1. Działania edukacyjne i informujące dla społeczności szkolnej (w tym rodziców),
2. Ustalenie zakresu współpracy szkoły/placówki i fundacji,
3. Przygotowanie i przeprowadzenie zbiórki środków finansowych,
4. Renowacja, prace remontowe pracowni, zakup materiałów plastycznych,
5. Działania ewaluacyjne.
Zapytaj o indywidualną wycenę
tel.: (+48) 515 403 191
e-mail: kontakt@fundacjazahoryzont.pl