ZA HORYZONT

Dla przedszkoli

Pierwsze siedem lat życia to szczególny okres w rozwoju każdego dziecka. W tym czasie dziecko poprzez relację z rodzicami buduje zręby relacji ze światem, buduje poczucie własnej wartości, w tym czasie rozwija się jego ciało, jego zmysłu, jego samodzielność i zachwyt, uczy się mówić, obserwować świat i ufać mu. W tym okresie zazwyczaj idzie do przedszkola, gdzie korzystając z fenomenu naśladowania wzbogaca swoje relacje z innymi ludźmi, rozwija ciekawość i swoje talenty. W tym okresie dziecko potrzebuje mądrych i wrażliwych dorosłych, by móc w zgodzie z rozwojowymi potrzebami i możliwościami przyjąć spokojnie, z ufnością wszystko, czym zechcą go otoczyć. Chcemy towarzyć nauczycielom i rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym w ich trosce o rozwój dzieci podejmując różne działania.

Wsparcie dla nauczycieli:

  • Warsztaty i szkolenia w siedzibie fundacji zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej oraz na FB Fundacji.

Spotkania wspierające (grupowe i indywidulne) w siedzibie fundacji:

  • META HERBATA (darmowy dyżur w każdą środę 14.00-16.00), 
  • Śpiewem zmieniany świat (śpiewająca grupa wsparcia w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca),
  • Program dofinansowania do studiów podyplomowych POTRZEBUJĘ-STUDIUJĘ dla nauczycieli w trudnej sytuacji ekonomicznej, życiowej,
  • Letnie, jesienne, zimowe i wiosenne InSPiracje przestrzeń inspiracji dla nauczycieli, wymiany pomysłów, pytań, okazja do nauki, refleksji, rozmowy z innymi praktykami oraz rodzicami.

Dla kolegium nauczycielskiego przedszkola (rady pedagogiczne):

  • Kolegialność nauczycieli fundament wyjątkowego przedszkola,
  • Kolegialność w praktyce, czyli jak omawiać sprawy wybranego dziecka z innymi nauczycielami,
  • Rola swobodnej zabawy w rozwoju dziecka warunki do swobodnej zabawy w przestrzeni przedszkolnej,
  • Zabawa w teatr w przedszkolu, czyli jak i po co bawić się z dziećmi w teatr?
  • Dzieci potrzebują przyrody, czyli deficyty w kontakcie z naturą oraz warunki odrwacania ich skutków,
  • Dzieci potrzebują opowieści, czyli rola mowy i opowieści w rozwoju dziecka oraz warunki jego wspierania na poziomie edukacji przedszkolnej,
  • Rola muzyki w wychowaniu i uczeniu się dziecka przedszkolnego,
  • Rola edukacji plastycznej, czyli jak i dlaczego wspierać dziecko zgodnie z jego faktycznymi potrzebami i możliwościami,
  • Zamiast akademii, czyli sposoby budowania wspólnoty przedszkolnej poprzez działania artystyczne zgodne z potrzebami i możliwościami dzieci,
  • Rysowanie form jako przygotowanie do nauki pisania,
  • Rozwój zmysłów dziecka przedszkolnego deficyty i sposoby wsparcia,
  • Piosenki i zabawy słowno-ruchowe w edukacji przedszkolnej,
  • Mosty zamiast murów, czyli jak budować zaufanie i współpracę z rodzicami,
  • Warsztat malowania akwarelami dla nauczycieli z metodycznym komentarzem na temat potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym.

Dla dzieci:

  • Teatrzyk Kamiszibaj – wzbogacona o rytuał powitania i zakończenia opowieść prowadzącego  (i wspólne tworzenie opowieści z dziećmi) z wykorzystaniem drewnianego teatrzyku,
  • Walizka Opowieści – wzbogacona o rytuał powitania i zakończenia opowieść prowadzącego w wykorzystaniem wybranych rekwizytów,
  • Malowanie akwarelami (warsztat dla dzieci),
  • Grupowe zajęcia muzyczne o charakterze terapeutycznym prowadzone przez muzykoterapeutę w oparciu o wywiad z wychowawcą grupy i  zgodnie ze wspólnie sformułowanym celem.

Dla rodziców:

Wykłady praktyczne na wybrane tematy:

  • Jak wspierać dziecko i siebie w okresie adaptacji do przedszkola,
  • Jak wspierać rozwój zmysłów dziecka tak, by przygotować je do szczęśliwego życia i uczenia się,
  • Czym skorupka za młodu czyli wpływ otoczenia, zabawek, tekstów kultury oraz wybranych elementów przestrzeni publicznej na zachowanie i uczenie się dziecka,
  • Dzieci potrzebują przyrody,
  • Dzieci potrzebują baśni,
  • Rola muzyki w rozwoju dziecka,
  • Rola edukacji plastycznej w rozwoju dziecka,
  • Dzieci potrzebują rytmu, czyli wpływ zachowania podstawowych rytmów wpływa na zachowanie wi rozwój dzieci,
  • Cywilizacyjne przyczyny rozwoju opóźnień mowy,
  • Wpływ mediów ekranowych na emocjonalny i poznawczy rozwój dziecka.

Spotkania wspierające (grupowe i indywidualne) w siedzibie fundacji:

  • META HERBATA (darmowy dyżur w każdą środę 14.00-16.00), 
  • Śpiewem zmieniamy świat (grupa śpiewająca w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca).

Zapytaj o indywidualną wycenę

tel.: (+48) 515 403 191
e-mail: kontakt@fundacjazahoryzont.pl